Bloggarkiv

onsdag 4. mars 2015

Onsdag 4/3

Styrke med Espen


Hei! Jeg heter Espen og er utdannet ernæringsfysiolog og personlig trener. Jeg jobber til daglig på ats Slemmestad som PT på fulltid. Jeg har også en gruppetime som heter CAGE som er på tirsdager. Det jeg jobber mest med er vektnedgang og trening for hypertrofi (muskelvekst) og styrke.  Dagens økt passer bra for alle kategoriene. Økten er for deg som har trent en del styrketrening. (Ikke for nybegynnere) 


Videoinstruks til alle øvelsene og stretchene finnes på www.prehabtrening.noPass på å ha god teknikk i alle øvelser!



Oppvarming: 5 min på romaskin + litt dynamisk oppvarming som f.eks "squat to stand" eller "worlds greatest stretch" 


Ta noen oppvarmingssett på alle øvelsene og jobb deg opp til vekten du skal bruke. 


- Markløft 4x8  


- Pullups med supinert grep, "chins" (håndflatene mot ansiktet) 3x8 (bruk ekstra vekt hvis 8 repetisjoner er for lett for deg, bruk strikk hvis det er for tungt.)


- Sittende roing 3x12 


- Overhead press (stående skulderpress med stang) 4x10 // i supersett med sidehev 4x10


- Facepulls 4x8


- Avslutt med 10 runder "Farmers walk" - Her skal du holde en tung vekt i hver arm (Kettlebell eller hantler) og gå en distanse på ca. 30 meter. Se utførelsen her 
10 sekunder pause mellom settene! Her får du jobbet med nakken og grepsstyrken!



Lykke til! 


For å bestille PT-timer eller kostveiledning så ta kontakt! 


Link til øvelser gjengitt med tillatelse fra prehabtrening.no / Tommy Andre Lande

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar